پشتیبانی بهتر پزشکان خانواده ازبیماران مبتلابه بیماریهای نظیر دیابت می‌تواندبه کاهش بستری دربیمارستان کمک کند

27 اکتبر2016- یک تحقیق جدید توسط محققان دپارتمان پزشکی اجتماعی دانشگاه بریستول نشان داد نرخ بستری در بیمارستان می‌تواند با حمایت بیشتر پزشکان عمومی و بهبود خدمات بهداشتی در جامعه برای افراد مبتلا به بیماریهایی مانند دیابت کاهش یابد. محققان اعلام کردند نرخ بستری بیماران در نقاطی از انگلستان 55 درصد بالاتر از سایر نقاط است که مربوط بیماریهایی نظیر دیابت، اعتیاد به الکل و زوال عقل و همچنین محرومیت اجتماعی است.

دکتر John Busby، نویسنده‌ی ارشد این مقاله که در مجله‌ی The British Journal of General Practiceمنتشر شده است، می‌گوید: نرخ بستری در بیمارستان به دلیل برخی بیماریها در مطالعه‌ی ما از جمله اعتیاد به الکل، اسکیزوفرنی و دیابت بیش از سه برابر بالاتر از سایر بیماریها است، واضح است که این نتایج، سوالات مهمی نظیر علت وجود این تفاوت‌ها و اینکه چه اقداماتی را می‌توان در جهت بهبود مراقبت‌های استاندارد انجام داد، مطرح می‌کند.

محققان به بررسی تغییرات پذیرش بیماران 8000 پزشک عمومی در انگلستان در بیمارستان‌ها در طی سالهای 2011 و 2012 که شامل 1.8میلیون پذیرش بود، پرداختند.

تصورمی‌شود که نرخ بستری در بیمارستان می‌تواند با پشتیبانی بیشتر پزشکان عمومی برای ارائه مراقبت‌های تخصصی بیشتر برای گروههای در معرض خطر ارجاع به مراقبت های بیمارستانی، کاهش یابد. محققان در این پژوهش از همین روشها برای طیف گسترده‌ای از بیماریها از جمله دیابت، اسکیزوفونی، فشارخون بالا، سکته‌ی مغزی و شکستگی لگن استفاده کردند، سپس آنها توانستند با استفاده از این اطلاعات، بیماریهایی که سازمان ملی بهداشت باید به منظور بهبود مراقبت‌ها و کاهش میزان بستری در بیمارستان هدف قرار دهد را شناسایی کردند.

دکترBusbyمی‌گوید: تفاوت قابل توجهی در نرخ پذیرش در میان بیماران مراجعه کننده به پزشکان عمومی مختلف مشاهده می‌شود، این به معنای اینست که برخی از بیماران مراقبت‌هایی کمتر از حد مطلوب دریافت می‌کنند.

او افزود: تحقیقات ما نشان می‌دهد که تفاوت در روش ارائه ی مراقبت‌ها توسط پزشکان عمومی در سراسر انگلستان می‌تواند تأثیر مهمی بر سلامت بیماران بر جا گذارد. این می‌تواند شامل مدیریت غیر بهینه‌ی بیماریهای مزمن باشد که بیماران را درمعرض خطر بالاتری برای بستری در بیمارستان قرار می‌دهد، همچنین احتیاط بیش از حد یا فقدان جایگزین‌هایی برای درمان بیماران در جامعه می‌تواند منجر به افزایش نرخ بستری شود.

مکانیسم‌هایی نظیر دستورالعمل‌های NICEیا چارچوب‌هایی برای ارائه ی مراقبت‌ها و نتایج خوب برای اطمینان از دریافت مراقبت‌های اولیه‌ی با کیفیت درسراسر انگلستان هم اکنون وجود دارد.

نتایج بدست آمده درحال حاضر برای یافتن علل چنین تفاوت‌هایی بین نحوه‌ی عملکرد پزشکان عمومی و اینکه چگونه این علل می توانند برای بهبود مراقبت‌ها استفاده گردد، در حال بررسی است. یک تحقیق پیگیرانه به منظور ارزیابی تأثیر عوامل مرتبط با پزشکان عمومی بر نرخ پذیرش بیماران در بیمارستان در حال حاضر طراحی شده است، این عوامل شامل: روشهایی ساده برای بررسی عملکرد پزشکان عمومی، فاصله تا نزدیک‌ ترین مرکز اورژانس بیمارستانی، دفعات مراجعه ی بیماران به پزشکان ترجیحی خود و تعداد تختهای بیمارستانی در دسترس در محل آنها است.

منبع:

www.diabetes.co.uk/News/2016/oct/better-support-for-gps-could-reduce-hospital-admissions-for-condition-such-as-diabetes-93028732.html